Bankomat nie wydał pieniędzy – co robić

Bankomat nie wydał pieniędzy – co robić

W razie awarii bankomatu pieniądze są pobierane z konta użytkownika, jednak nie trafiają do jego rąk. Musimy mieć dużego pecha, żeby spotkać taki wypadek. Paść ofiarą awarii technicznej może stać się każdy. Dlatego należy wiedzieć jak postępować w takiej sytuacji.

W celu załatwienia problemu musimy przygotować się na długą drogę męki, ponieważ odzyskać  pobrane środki jest bardzo trudno. Przede wszystkim uspokój się i poszukaj na bankomacie numer telefonu na infolinię. Dużo zależy od bankomatu, który pobrał, jednak nie wydał nam środków. Po rozmowie z pracownikiem infolinii i potwierdzeniu awarii użytkowniku zostanie zaparowane złożenie reklamacji. Pobrana kwota zostanie zablokowana przez bank. Będzie szybciej, jeśli korzystałeś z bankomatu własnego banku.

Bank nie chce zwrócić pobranych kosztów

Bardzo często bank nie chce zwracać pobrane w bankomacie pieniędzy, ponieważ trudno jest udowodnić, że nie otrzymałem żadnych środków. Rzadko idziemy do urządzenia z osobą, która może być świadkiem w tej sprawie. Najlepiej można uzyskać pobrane pieniędzy, jeśli operator przy awarii bankomatu. Wtedy użytkownik dostanie zwrot w ciągu jednego, najpóźniej dwóch miesięcy. Gorzej będzie, jeśli operator twierdzi, że wszystko pracuje poprawnie. W tym przypadku czeka na Ciebie długa walka. Złożoną reklamację nie okażą się dość skuteczne. Dochodzić swoich praw można w sądzie. Jednak należy uzbroić się o mocne argumenty. Bank przedstawia udokumentowany zapis, z którego dobrze widać, że środki zostały wydane. Wtedy użytkownik nie ma żadnych szans na udowodnienie, że nie dostał żadnych kosztów do ręki.

Jak i gdzie złożyć reklamację

Reklamacja powinna być złożona w banku, w którym użytkownik wypłacał koszty, a nie w operatora bankomatu. Jest kilka sposobów na złożenia reklamacji:

  • w oddziale banku;
  • listownie;
  • telefoniczne;
  • internetowej (po zalogowaniu się do bankowości internetowej).

Najlepiej jest złożyć reklamację w placówce lub wysłać je drogą listowną. Po upłynięciu kilku dni należy skontaktować się z bankiem w celu sprawdzenia sprawy. Złożenie reklamacji nie jest trudne. Wystarczy podać dane osobowe użytkownika i wyjaśnić wszystkie okoliczności. W reklamacji należy także wskazać:

  • datę wydarzenie;
  • miejsce i czas;
  • wysokość pobranej kwoty;
  • numer bankomatu.

Powody nieudanej wypłaty

Jest wiele różnych powodów do niewydania kosztów w bankomacie:

  • błąd połączenia;
  • awaria bankomatu;
  • karta przeterminowana;
  • brudna karta.

Dlatego warto dokładnie czytać pojawiające się na ekranie komunikaty. Być może bankomat informuje użytkownika o problemie technicznym. Jeśli mimo tego jednak spróbujesz ponownie wydać koszty, możesz narazić się na kłopoty. Będziesz miał szczęście, jeśli awaria bankomatu lub błąd połączenia z bankiem zostały wcześniej zarejestrowane. Wtedy koszty zostają zablokowane a reklamacja automatycznie rejestrowana. Inne przypadki są bardzo niekorzystne dla użytkownika.

Jak należy się bronić

Jeśli masz brudną kartę, warto jej jak najszybciej wyciszyć. Można również złożyć do banku wniosek o wymianę karty. Korzystaj tylko z urządzeń Twojego banku. W bankomatach ulokowanych w centrum miasta często  jest monitoring wewnętrzny. Oprócz tego bankomat może się znajdować w zasięgu kamer miejskich. Zapamiętaj, jakie to było urządzenie i gdzie się znajdował. Zalecane jest zrobienie zdjęcia numeru identyfikacyjnego urządzenia. Warto też wiedzieć o możliwej najbardziej precyzyjnej godzinie nieudanej wypłaty. Jeśli to jest możliwe, można wypłacać gotówkę w towarzystwie dobrze znanej osoby. Sprawdź numer identyfikacyjny bankomatu. Będzie to bardzo korzystna informacja w przypadku awarii urządzenia. Nie warto używać brudnej lub uszkodzonej karty. Duże kwoty najlepiej wypłacać a oddziale banku, a nie w bankomatach.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *